خانه
تاریخچه
اخبار
دولت دانا
دستگاهها
مقالات
دولت دانا
دولت همراه
دولت الکترونیک
رویدادها
نمایشگاه ها
همایش
هشتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیکی
پنجمین سمینارهای امنیت اطلاعات
کنفرانس اقتصاد شهر هوشمند
کارگاه
نشست
گالری تصاویر
هشتمین کنفرانس نظام اداری الکتونیکی
اطلاع رسانی
معرفی کتاب
سازمان های برتر
قوانین و مقررات
داشبورد مکاتبات
سازمان
استانداری
فعالان
نمایندگان دستگاهها
نحوه ثبت نام
شرکت ها
افراد
خدمات بر خط
ثبت نام کنفرانس اقتصاد شهر هوشمند
ثبت نام مدیران فاوای کشور
اسناد و دستورالعمل ها
Show Menu
خانه
تاریخچه
اخبار
دولت دانا
دستگاه ها
مقالات
دولت دانا
دولت همراه
دولت الکترونیک
رویدادها
نمایشگاه
همایش
کارگاه
نشست
اطلاع رسانی
معرفی کتاب
سازمان های برتر
قوانین و مقررات
فعالان
نمایندگان دستگاهها
نحوه ثبت نام
شرکت ها
افراد
خدمات بر خط
ثبت نام هشتمین کنفرانس نظام اداری
ثبت نام مدیران فاوای کشور
اسناد و دستور العمل ها
مقالات - دولت دانا
متدولوژی استقرار شهر الکترونیک ضرورتی در ایجاد شهرداری الکترونیک
امروزه با ورود به هزاره سوم و شروع عصر مجازی و با قدم نهادن به حیطه نانو تکنولوژی و ظهور تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات،جوامع دچار تغییرات بنیادین و اساسی شده اند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله تکنولوژی اطلاعات نیز یک فرصت انکارناپذیر است شهر الکترونیک دسترسی الکترونیکی شهروندان را به شهرداری اداره دولتی، بنگاههای اقتصادی و کلیه خدمات شهری را به صورت شبانه روزی فراهم می کند. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان های شیشه ای است بطوری که تمام کارکرد ها و هدف های سازمان بطور شفاف قابل ملاحظه باشد ، این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتی برخوردار است به صورتی که می توان از طریق کامپیوتر با خانه ها ، مدارس ، ادارات ، دوستی و غیره ارتباط برقرار کرد. مفهوم شهرداری الکترونیک به میزان زیادی با مفهوم شهر الکترونیک عجین است شهرداری الکترونیک امکان دسترسی شهروندان به پایگاههای داده خدمات شهرداری، به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته را فراهم می آورد. شهرداری الکترونیک با بهره گیری از فناوری اطلاعات، با تغییر در معماری ساختار خود و با ساده سازی رویه ها و قوانین و مهندسی مجدد فعالیت ها و شفافیت رویه ها و ارتباط موثر با
...
[جزئیات بیشتر]
شهروند مداری الکترونیکی ضرورتی اساسی در استقرار شهر الکترونیک
رویکرد جهانی طی بیست سال گذشته به سمت اطلاعاتی شدن جوامع بوده و امروزه جامعه ای پیشرفته تر است که به لحاظ اطلاعاتی سرعت و قابلیت بیشتری در تولید و تبادل اطلاعات داشته باشند. در حال حاضر تکنولوژی اطلاعات این امکان را به فرد داده و کمک می کند تا سریع به اهداف خود دست یابند، ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله تکنولوژی اطلاعات نیز یک فرصت انکارناپذیر است. شهر الکترونیک دسترسی الکترونیکی شهروندان به شهرداری، ادارات دولتی، بنگاههای اقتصادی و کلیه خدمات فرهنگی و بهداشتی شهری به صورت شبانه روزی را قابل اطمینان و امن می کند. بر اساس استاندارد، شهروند الکترونیک کسی است که از حداقل دانش لازم درباره مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار است. توانایی برقراری ارتباط با اینترنت و ارسال و دریافت پیامهای الکترونیکی از طریق پست الکترونیک را دارد و همچنین اطلاعات، خدمات، کالاها و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جستجو می کند. پیام پنهان در استاندارد شهروند الکترونیکی این است. «به زودی اگر یک شهروند الکترونیک نباشید، اساساً شهروند به حساب نمی آیید». بنابراین تمام کسانی که می خواهند در عصر حکمرانی اطل
...
[جزئیات بیشتر]
سنجش مولفههای آمادگی الکترونیکی شاخصی نو در جهت استقرار دولت الکترونیک، شهرداری الکترونیک و بانکداری الکترونیک
آمادگی الکترونیکی توانایی پذیرش و به کارگیری فناوری اطلاعات در جوامع است و دارای چهار مولفه بنگاههای اقتصادی،شهروندان، زیرساختها و دولتها است. اهمیت ارزیابی آمادگی الکترونیکی ناشی ازتفاوت در میزان بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای مختلف و ایجاد شکاف دیجیتالی است. آمادگی الکترونیکی دارای مدل های متفاوتی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی است که شاخصها و روشهای متفاوتی را برای سنجش آمادگی الکترونیکی ارایه دادهاند. که وجود مدلهای ارزیابی آمادگی الکترونیکی موجب برنامهریزی دقیقتر برای ورود هوشمندانه به عصر اطلاعات و فراهم کننده بستر نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی است، آمادگی الکترونیکی یک وسیله خود سنجی است، که به جوامع کمک می کنند تا میزان آمادگی و مشارکت خود را در جهان شبکه ای شده تعیین کنند، یک جامعه آماده از لحاظ الکترونیکی دارای سرعت بالای دسترسی به شبکه در بازار رقابتی ، دسترسی و استفاده پایدار از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس ، ادارات دولتی ، بنگاههای اقتصادی ، خانه ها و مراکز بهداشتی است . در چنین جامعه ای امنیت و حریم خصوصی افراد هنگام بهره گیری از روش الکترونیکی تامین می شو
...
[جزئیات بیشتر]
پارادایم استقرار شهر الکترونیک (E-city)، ضرورتی اساسی در ایجاد شهرداری الکترونیک (E- municipality)
با شروع هزاره سوم، سازمانها در آستانة ورود به جامعه اطلاعاتی هستند؛ جامعهای که در آن بر اثر تغییرات و نوآوریهای تکنولوژیکی، ارتباطات و اطلاعرسانی و ارائه خدمات سرعت بالایی پیدا کرده و این نوآوریها باعث ایجاد چالشها و فرصتهایی برای سازمانها و بویژه روابط عمومیها در خصوص چگونگی ارتباط با محیط و ایفای نقشهای موثر در درون و برونسازمان و ضرورت هماهنگ ساختن سازمان با تغییرات محیطی شده است. سیر تحولات جهان بر مبنای ICT، گذار منطقی جوامع را از سنتی به دیجیتالی موجب شده، به طوری که مفاهیم جدیدی در زندگی پدیدار شده است. از جمله این مفاهیم می توان به شهروند الکترونیک، شهر الکترونیک و شهرداری الکترونیک اشاره کرد.جهش از سیستمهای سنتی به سوی فناوری های مدرن، دولتهای پیشرو را چنان با تغییر در ساختار مواجه کرده که میل به سازگاری و ایستائی در آنها با چالشی عظیم مواجه شده و به طرز شگفت انگیزی در حال تغییرات بنیادی و کاربردی در فرهنگ و ساختار خود می باشند. در عصر حاضر تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی از ملزومات اساسی هر سازمان به شمار میرود. مقوله ی فناوری اطلاعات با گستردگی امروز خود در بین مجامع عصرحاضرجایگاه ویژ
...
[جزئیات بیشتر]
ارزیابی دیدگاه مدیران در خصوص وضعیت شهرالکترونیک در ایران با استفاده از تکنیکهای MADM فازی (مطالعه موردی: شهر الکترونیک یزد)
شهروند الکترونیک در مقایسه با شهروند سنتی زندگی مدرنتری را تجربه میکند، برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات اعتماد به نفس بیشتری دارد و با توانایی بیشتری از حقوق شهروندی خود دفاع میکند. صرفه جویی در وقت و هزینهها با توجه به انجام بسیاری از کارها بدون نیاز به خروج از منزل یا محل کار و همچنین کاهش هزینههای تردد شهری و بین شهری از دیگر مزایای شهروند الکترونیک است. فراگیری مهارتهای شهروند الکترونیکی، توانایی استفاده از فناوریهای ارتباطی نوین را در شهروندان افزایش میدهد و به این ترتیب آنها را برای استفاده از تسهیلات و خدمات دولت الکترونیک آماده میسازد. در همین راستا و با هدف بررسی عوامل مؤثر در ایجاد شهر الکترونیک، ضمن مطالعه ادبیات تحقیق موجود و مصاحبه با کارشناسان و متخصصان حوزه تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهر الکترونیک مهمترین شاخصهای ایجاد شهر الکترونیک استخراج و میزان اهمیت این شاخصها در قالب پرسشنامه ـ که روایی و پایایی آن به تأیید رسید ـ از دیدگاه مدیران دولتی و خصوصی فعال در زمینه تجارت الکترونیک و عضو شهر الکترونیک یزد مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده با استفاده از منطق
...
[جزئیات بیشتر]
راهبردهای استراتژیک روابط عمومی الکترونیک در راستای ایجاد دولت دیجیتال
روابط عمومی الکترونیک به عنوان روش بکار گرفتن فنآوری جدید ارتباطی و رسانههای نوین اطلاع رسانی برای ارائه خدمات منطبق بر خواستهها و نیازهای مخاطبان به صورت لحظهای به منظور تحقق اهداف دول دیجیتالی میباشد. وجود روابط عمومی الکترونیک به عنوان افقی برای ارائه خدمات شبانهروزی و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی مشتریان، کاهش هزینههای اضافی و غیر ضروری همچون هزینه استخدام نیروی مازاد و خطای ناشی از نیروی کار، اصلاح الگوی مصرف و یک مزیت رقابتی را، تنها از طریق راهاندازی و اتصال به پایگاههای الکترونیکی، ایجاد میکند. در همین راستا میتوان از فناوری اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی روابط عمومی که میتواند در تصمیمات استراتژیک سازمانی اثرگذار باشد، بهرهگرفت. بر این اساس این مقاله ضمن بررسی فرصتها و چالشهای موجود در حوزه روابط عمومی الکترونیک، اهمیت و نقش مدیریت استراتژیک را بر اساس استفاده از فرصتهای تحقق پذیر بیان میکند. در انتها نیز به ارائه پیشنهادات راهبردی به منظور بهرهگیری هرچه بهتر از فناوریهای نوین ارتباطی میپردازد.
...
[جزئیات بیشتر]
بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو برای افزایش کاربر
برای شبکه جهانی اینترنت بعنوان یک ابزار ارتباطی و رسانه متعامل کارکردهای فراوانی متصور است اما جلب مخاطب و جذب بازدیدکنندگان بیشتر، برای غالب حاملهای رسانه ای برترین هدف وجودی محسوب می شود. در واقع مهمترین هدف ابزارهای بازاریابی در دنیای واقعی و البته در دنیای وب، آوردن بازدید کنندگان به سایت مورد نظر است. بهینه سازی موتورهای جستجو که امروزه یکی از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است ، بعنوان روش جذب این ترافیک هدفمند، با شناسایی، پیاده سازی و اجرای الگوریتم های مورد نظر موتورهای جستجو در سایتها ، نقش مهمی در جذب کاربران به سایتها و تبدیل آنان به مشتری ایفا می کنند. در این بخش باید دید آیا الگوهای پیاده شده توسط سایتهای دیگر در زیرساخت خط و زبان فارسی و جامعه کاربران ایرانی پاسخگو می باشد یا خیر؟ و میزان اثرگذاری کدام روش موجود بیشترین تاثیر را در این جامعه خواهد داشت؟ و در نهایت باید دید تغییرات انجام شده تا چه حد بر اهداف اولیه یعنی بالا بردن کارآیی و افزایش بهره وری مجموعه تاثیر گذاشته و موفقیت در چهارچوبهای تعریف شده بدست آمده است! والبته باید این واقعیت مورد بررسی قرار گیرد که جایگاه و میزان ترافیک
...
[جزئیات بیشتر]
تدوین مدل های نوین خدمات الکترونیکی در مرکز های خدمت رسان شهری
تحول شگرف در نگرش مدیران سازمان های مختلف نسبت به موضوع برخورد با مشتریان و سطح کیفی ارائه محصولات یا خدمات باعث شده تا ساختار این سازمان ها متناسب با نگرش فوق باز تعریف گردد. در این میان خدمت رسانی شهری نیز دارای اهمیت ویژه ای است زیرا رضایت شهروندان به عنوان مشتریان اصلی این سازمان ها در گروه عوامل متعددی است که بدون برنامه ریزی های راهبردی محقق نخواهد شد، انتظارات و نیاز های کاربران با توجه به میزان دسترسی آنها به اطلاعات به طور اساسی تغییر یافته و در این میان نقش معماری اطلاعات به عنوان وسیله ای جهت برنامه ریزی ، ساماندهی و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات بسیار برجسته شده است در این مقاله بر آنیم تا ضمن ارائه تاریخچه و تعریفی از معماری اطلاعات و ابعاد و جنبه های مختلف آن به تشریح متدولوژی ایجاد یک نمونه عملی پیاده شده در مرکز سامانه مدیریت شهری 137 و نقش آن در تحقق نظامات الکترونیکی جهت تسهیل فرآیندهای گردش اطلاعات در درون و بیرون مرکز 137 بعنوان یک مرکز سرویس گیرنده ء خدمت رسان بپردازیم و در انتها مزایای ایجاد این کارتابل های الکترونیکی و چالش های محتمل بر سر راه ایجاد آنرا بررسی خواهیم کرد.
...
[جزئیات بیشتر]
شیوهای جدید در ثبت و مدیریت مستندات سازمانی
این مقاله به ذکر اهمیت ثبت و نگهداری الکترونیکی مستندات در سازمانها پرداخته و دلایل اصلی لزوم تغییر روش نگهداری مستندات از شیوه های کاغذی و فیزیکی به دیجیتالی را، بیان می کند. همچنین برخی سیستم های ثبت و مدیریت مستندات سازمان ها و نحوه کار با آنها را معرفی نموده و مهم ترین مشکلاتی را که هریک از این سیستم ها با آن مواجه هستند مورد بررسی قرار میدهد. و در نهایت یک روش جدید برای ثبت، نگهداری و مدیریت مستندات ارائه می نماید که بسیاری از نقاط ضعف سیستم های مشابه را پوشش داده و از مزایایی برخودار است که برای استفاده عمومی بسیار مناسب می باشد. راهکارهایی مانند پورتال¬های سازمانی می¬توانند این وظیفه را بر عهده بگیرند. این مقاله قصد دارد علاوه بر ذکر راهکارهای معمول که در برخی سازمان¬ها به کار می¬رود، شیوه¬ی دیگری ارائه دهد که به سادگی قابل استفاده بوده و هیچ¬گونه مدیریت پیچیده¬ای نمی¬طلبد.
...
[جزئیات بیشتر]
مقایسه روش های ارزیابی وضعیت دولت الکترونیک
با گسترش بحران اقتصادی در جهان و کاهش ارزش اقتصاد جهانی، استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه خدمات دولتی جایگاه ویژه ای پیدا نموده است. در این میان ارزیابی میزان پیشرفت در میان کشورها در حوزه استفاده از دولت الکترونیک بسیار ضروری است، دراین راستا موسسات معتبر بین المللی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپایی، سازمان همکاری های اقتصادی هر کدام رویکردهایی را برای رتبه بندی و برنامه ریزی در این حوزه ارایه نموده اند، کشور ایران نیز دربرنامه چهارم توسعه شاخص هایی را به عنوان شاخص های مورد استفاده در اندازه گیری و ارزیابی ارایه نموده است. هر یک از رویکردهای ارایه شده ویژگی های خاص خود را دارند که باتوجه به میزان بلوغ استفاده از دولت الکترونیک، استفاده از آنها برای ارزیابی وضعیت دولت الکترونیک مناسب تر می باشد. این مقاله پس از معرفی رویکردهای مختلف در حوزه ارزیابی دولت الکترونیک، با استفاده از چند شاخص تعیین شده با نظر خبرگان، این رویکردها را با یکدیگر مقایسه می نماید. نتایج مقاله می تواند مورد استفاده برنامه ریزان کشور و همچنین نهادهای دولت و بخش خصوصی صنعت نرم افزار قرار گیرد.
...
[جزئیات بیشتر]
مهندسی مجدد فرایندها با استفاده از چارچوب معماری سازمانی ناب
در شرایط کنونی جهان و با توجه به رقابت جهانی ، بقا سازمان ها به مهمترین معضل مدیران تبدیل شده است ، راز موفقیت سازمانهای امروزی در این است که مقصد و هدف نهائی خود را در بیرون از سازمان قرار دهند ، به عبارتی مقصد یک سازمان سالم ، خدمت به مشتریان سازمان است. در این راستا مفهوم ناب در صدد رسیدن به خواست مشتری در پی حذف ضایعات در همه واحد های سازمانی می باشد، گاهی جهت رسیدن به این هدف سازمانها نیاز به تغییرات اساسی دارند. معماری سازمانی ناب یک چارچوب معماری برای مهندسی مجدد سازمانی در طرح ، ایجاد ، یکپارچه سازی و اجرای یک سازمان ناب در بکارگیری روش های مهندسی سیستم هاست. با توجه به اینکه بحث فناوری اطلاعات و مهندسی سیستم ها در سازمان های امروزی از اهمیت شایان توجهی بر خوردار است
...
[جزئیات بیشتر]
بورس الکترونیک، نمود کامل خدمات رسانی الکترونیکی
فناوری های نوین باعث شده تا روابط تجاری و اقتصادی بین افراد، شرکت ها و دولت ها روز به روز تغییر کرده و به سرعت از حالت سنتی که عمدتاً مبتنی بر مبادله بر مبنای اسناد و مدارک کاغذی بود، به سوی انجام مبادلات از طریق بهره گیری از سیستم های مبتنی بر اطلاعات الکترونیکی تغییر یابد. بورس یکی از بخش هایی است که باید با این تغییرات هماهنگ شود و از فناوری های نوین برای انجام مبادلات و معاملات در آن استفاده گردد. بازار سرمایه ایران با توجه به برنامه ها و انتظاراتی که از آن می رود آبستن حرکت ها و تغییراتی اثر گذار خواهد بود. هدف این مقاله معرفی بورس الکترونیک به عنوان ابزار تسریع بخش خصوصی سازی در کشور و نمود کامل خدمات رسانی الکترونیکی می باشد. همچنین در این مقاله به تشریح مدل های مختلف بورس الکترونیک، بیان مزایا و معایب وجود بورس الکترونیک در بازار سرمایه کشور و همچنین زیرساخت های لازم برای پیاده-سازی آن در ایران پرداخته خواهد شد.
...
[جزئیات بیشتر]
بررسی مفهومی حکمرانی الکترونیکی
اداره فرایندها و نظام یک کشور در سراسر جهان بر عهده دولت¬ها است. امروزه واژه حکمرانی مرتبط با تصمیم گیریهایی جهت تعریف انتظارات، قدرت و اصلاح عملکرد است. همچنین، اگر واژه حکمرانی برای کسب و کار یا سازمانی غیر انتفاعی بکار رود، این واژه به مدیریت سازگار، سیاستهای بههم پیوسته، فرایندها و تصمیمهای صحیح و محکم در حوزه پاسخگویی آن سازمان اطلاق میشود. حکمرانی الکترونیکی را شبکهای از سازمانهای مختلف دولتی، غیر انتفاعی و خصوصی تعریف کردهاند که حد و مرز معینی برای آن وجود ندارد. انجام این کار فرآیند جداگانه ای را با نوعی مدیریت و رهبری خاص میطلبد. با توجه به اهمیت و بدیع بودن بحث حکمرانی الکترونیکی یا به عبارتی فناوری اطلاعات این مقاله قصد دارد تا به بررسی و مروری مفهومی نسبت به جنبه-های مختلف این موضوع بپردازد.
...
[جزئیات بیشتر]
کاربردهای نظریه مجموعه فازی در سیستم های خدمات الکترونیکی دولت
در محیط دیجیتال و رقابتی امروز، طراحی و تحویل خدمات موثر، انعطاف پذیر و مبتکرانه، اهمیت والایی در موفقیت دولت و سازمان ها دارد. با گسترش خدمات الکترونیک، پیشرفت های اخیر در محاسبات نرم و تکنولوژی های هوشمند و بکار گیری آن ها، سیستم های خدمات الکترونیکی هوشمندی نظیر موتور های پیشنهاد، سیستم های هوشمند خرید الکترونیکی، سیستم های هوشمند ارزیابی خدمات الکترونیک و پشتیبانی تصمیم آنلاین توسعه یافته اند تا بتوانند بین شهروندان و وب ارتباط برقرار کرده و در جنبه های مختلف خدمات الکترونیک، آن ها را یاری دهند. منطق فازی از تکنولوژی های اصلی در محاسبات نرم و سیستم های هوشمند به شمار می رود. پذیرش این تکنولوژی در کاربرد های خدمات الکترونیک دولت، تاثیر مثبتی بر شخصی سازی، وب کاوی، جستجو و بازیابی آنلاین اطلاعات، برنامه ریزی آنلاین و ارزیابی سیستم های خدمات الکترونیکی دولت خواهد گذاشت.
...
[جزئیات بیشتر]
ارائه متدولوژی ترکیبی برای مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار
امروزه مهندسی مجدد به یکی از داغترین بحثهای مدیریتی تبدیل شده است . کارشناسان، مهندسی مجدد را به عنوان کشتی نجات برای سازمانهای در حال نابودی و غـرق شدن میدانند، اما به راستی چرا مهندسی مجدد؟ علل روی آوردن سازمانها به مهندسی مجدد میتواند وابسته به عوامل خارجی یا عوامل داخلی سازمان باشد. با ایجاد بهبود در فرآیندها میتوان در کوتاهمدت سازمان را نجات داد و جایگاه نسبتا قابل قبولی برای سازمان ایجاد کرد اما چنانچه سازمان برای بلندمدت خود اهدافی دارد میبایست جایگاه خود را به کلاس جهانی برساند و این امر جز از طریق مهندسی مجدد فرایندها حاصل نخواهد شد.
...
[جزئیات بیشتر]
RFID و تحول در حوزه مدیریت شهری کلانشهرها
با توجه به وجود سیستم های اطلاعاتی، جمع آوری اطلاعات کاری ساده و کم هزینه خواهد بود و در صورت موفقیت و جمع آوری این اطلاعات در بانک های اطلاعاتی جامع شهری، امکان تبادل این اطلاعات بین ادارات و ارگان های مختلف در سطح کشور با در نظر گرفتن محدوده و قوانین جاری کشور امکانپذیر خواهد شد و بدیهی است که در این صورت استفاده از سیستم ها و تجهیزات مخصوص در این زمینه ها می تواند باعث مدیریت بهینه منابع و خدمات، کاهش هزینه و تسریع در امور مدیریت شهری گردد.
...
[جزئیات بیشتر]
Understanding Smart Cities: An Integrative Framework
Making a city “smart” is emerging as a strategy to mitigate the problems generated by the urban population growth and rapid urbanization. Yet little academic research has sparingly discussed the phenomenon. To close the gap in the literature about smart cities and in response to the increasing use of the concept, this paper proposes a ramework to understand the concept of smart cities. Based on the exploration of a wide and extensive array of literature from various disciplinary areas we identify eight critical factors of smart city initiatives: management and organization, technology, governance, policy context, people and communities, economy, built infrastructure, and natural environment. These factors form the basis of an integrative framework that can be used to examine how local governments are envisioning smart city initiatives. The framework suggests directions and agendas for smart city research and outlines practical implications for government professionals.
...
[جزئیات بیشتر]
مقایسه چهار متدولوژی برتر معماری سازمانی
بیست سال پیش رشته ای جدید متولد گردید که خیلی زود به نام معماری سازمانی شناخته شد و در صدد نشان دادن دو مشکل برآمد: IT • پیچیدگی سیستم های با نیازهای کسب و کار IT • تطبیق پذیری ضعیف سیستم های مشکلات فوق باعث صرف هزینه بیشتر و بدست آوردن ارزش کمتر می گردد. این مسایل اولین بار 20 سال پیش تشخیص داده شد و به طور نهایی رشد می کنند شانس به دست آوردن ارزش IT امروزه به نقطه بحرانی رسیده است. در حالی که هزینه و پیچیدگی سیستم های و محصول از این سیستم ها به طرز باورنکردنی کاهش می یابد و سازما نهای بزرگ دیگر نمی توانند این مساله را نادیده بگیرند. به نظر می رسد که رشته معماری سازمانی حدود 20 سال پیش به طور حیرت انگیزی این مساله را پیش گویی کرده بود. در بیست سال گذشته بسیاری از روش ها ی معماری سازمانی آمدند و رفتند. این در حالی است که 90 درصد آنها از چهار روش زیر استفاده کردند: • چارچوب زکمن برای معماری سازمانی (TOGAF) • چارچوب • معماری سازمانی فدرال • روش گارتنر در این مقاله چهار روش فوق مورد بررسی قرار گرفته و سعی م یشود روشی برای انتخاب یکی از این مدلها و یا ترکیبی از آنها برای یک سازمان معرفی گردد. حامد هاشم
...
[جزئیات بیشتر]
تبلیغ ها
کلیه حقوق سایت متعلق به مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری است.
خانه
|
بازگشت
|
مجری سایت :
شرکت سیگما
Guest (NahadGuest)